настройки

  • - Езици [Languages] -

Предстоящи събития

няма събития, отговарящи на Вашата заявка!

Търсене


Search comments

Advanced Search

Медийни центрове
Bulgaria - Announcement
събота, 27 юни 2009, 00:00

София: Гей прайд 2009 ще се проведе на 27 юни

category българия | активизъм и протести | съобщение author вторник, 26 май 2009, 16:46author от нормален човек Докладвай тази статия на редакторите

На 27 юни тази година в София ще се отбележат 40 години от въстанието срещу полицейския терор срещу ЛГБТ общността в САЩ. Това събитие бележи началот на гей движението.

В София гей парадът ще бъде втория по рода си. Миналата година фашисти, държавници, религиозни фундаменталисти у друга паплач от цялата страна дадоха всичко от себе си да покажат колко ужасно консерватирно е българското пост-социалистическо общество.

За съжаление левите и прогресивни хора не успяха да се организират, за да помогнат на парада да се защити от атаките на религиозни фундаменталисти, фашисти и други пияни ратници за напредъка на българщината. Жив късмет си беше, че ченгетата действаха адекватно и арестуваха фашистката паплач, докато през това време от сградата на народното събрание представители на есктремистки организации като ВМРО и Атака открито призоваваха към физическо насилие срещу шествието. Даже и управляващите сили говориха крайно хомофобски тъпизми от сорта на 'това не е нещо, с което да се парадира'.

Все пак тази година пак ще има шествие. Този път доста по-комерсиално и мейнстрийм, но ние прогресивните хора нямаме моралното право да се сърдим, защото все пак миналата година не показахме нашата солидарност с подтиснатите хора. За съжаление имаше и много хора, които се мислят за прогресивни(?!?!?!), но които изразиха крайно хомофобски, регресивни и сексистки позиции в подкрепа на патриархалното насилие.

Но все пак Гей Парад 2009 ще има и макар и без директно да издига радикални лозунги, да има замесени капиталисти и евродепутати, то това събитие пак ще е трън в очите на всички регресивни консерватори в България. Това събитие пак ще е еманципиращо, защото ще покаже на обществото в България, че всички хора би трябвало да имат равно място в нашето общество, без оглед на етнос, пол или други подобни. Както и най-вече, че тия права няма никой да ги даде, нито на гейовете, нито на циганите, нито на работиниците, нито на жените. Всички подтиснати трябва да се обединят и да се борят против насилниците - били те държава, капиталисти, изнасилвачи, фашисти, християн-фундаменталисти или нео-либерални милитаристи!

Коментари (1 - 10 of 17)

Отиди на страница 1 2   -  Към коментарите 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
author от Златкоpublication date вторник, 26 май 2009, 17:22Докладвай тази статия на редакторите

"На 27 юни тази година в София ще се отбележат 40 години от въстанието срещу полицейския терор срещу ЛГБТ общността в САЩ."

Това говори достатъчно за мероприятието.

Колкото до "Но все пак Гей Парад 2009 ще има и макар и без директно да издига радикални лозунги, да има замесени капиталисти и евродепутати, то това събитие пак ще е трън в очите на всички регресивни консерватори в България.", очаквам да се пръкнат поне няколко зарижени за редакционната политика на сайта. Предварително да кажа, горния текст в никой случай не я нарушава. А това, че не съм съгласен с него, е съвсем отделен въпрос.

author от Тимурpublication date вторник, 26 май 2009, 23:13Докладвай тази статия на редакторите

"Миналата година фашисти, държавници, религиозни фундаменталисти у друга паплач от цялата страна"
Общо около стотина души - само в мечтите им представителна извадка на обществото...
"ужасно консерватирно е българското пост-социалистическо общество. "
Забравил си да сложиш и патриархално сред епитетите! Само че аз гледам как това общество превключва между "Дарма и Грег" и "Шоуто на Азис" и нещо не ми се връзва картинката...
"Този път доста по-комерсиално и мейнстрийм, но ние прогресивните хора нямаме моралното право да се сърдим, защото все пак миналата година не показахме нашата солидарност с подтиснатите хора"
Значи прогресивните хора са виновни, че провъзгласилите се за представители на хомосексуалистите ще отбелязват "40 години от въстанието срещу полицейския терор срещу ЛГБТ общността" с... комерсиален и мейнстрийм парад?!? Подобни излияния ми приличат на някаква бутафорна версия на "1984" - новоговор, министерство на истината и от тоя сорт...

author от Samuel - 1 of Индимедия България Editorial Grouppublication date сряда, 27 май 2009, 10:12author email yosiphov at yahoo dot comДокладвай тази статия на редакторите

"Този път доста по-комерсиално и мейнстрийм, но ние прогресивните хора нямаме моралното право да се сърдим, защото все пак миналата година не показахме нашата солидарност с подтиснатите хора"

Убий ме, ама не съм сигурен, че "прогресивните хора" задължително би следвало да се отъждествят с гейовете и да покажат солидарност с тези "потиснати хора". Най-малкото говорим за България, където потисничеството е част от всекидневието и докато стигнем до потиснатите гейове, би следвало първо да преминем през потиснатите сираци, потиснатите пенсионери, потиснатите жени, потиснатите работници, потиснатите учители, потиснатите инвалиди, потиснатите малцинства и тн.

И се пише "потиснатите хора", а не "подтиснатите хора"!

author от pusnal dopiskatapublication date сряда, 27 май 2009, 11:45Докладвай тази статия на редакторите

За вина не съм говорил. Казах, че 'нямат моралното право да се сърдят'.

Комерсиализмът на гей парада тази година НЕ Е оправдание за хомофобия и сексисъм.
Миналата година НЕ БЕШЕ комерсиален и ПАК имаше хомофобски лайна. Жалко е че ЛГБТ хората видяха повече защита от полицията от колкото от левите. Има доста други случаи, когато анархистите отиват и защитават парада, но тук имаше декларации против него?!?!?!

Относно градацията на страданието. Коя е 'най-правилната' градация на страданието? Каква е разликата от марксистката такава, в която се твърди, че просто хората трябва да бъдат еманципирани икономически и че всички други еманципации ще последват от това.

Ти си направил някаква градация, но дори да я следваме - какво ако съм сирак гей, жена лесбийка, работник транс. Както мога да съм мигрант жена, малцинство работник.

Не може да се определи коя доминация е окей и коя не е. Поне не може ако тръвдиш, че основната ти ценност са равенството и свободата. На тези от Атака не им се чудя.

Тоя спор е безмислен и няма да го продължавам.

author от Samuel - 1 of Индимедия България Editorial Grouppublication date сряда, 27 май 2009, 13:34author email yosiphov at yahoo dot comДокладвай тази статия на редакторите

Спорът не е безмислен, но просто не му е тук мястото.

Иначе излиза, че аз малко съм прекалил с разсъжденията. Защото съм съгласен, че дали парадът ще бъде по-комерсиален или не, едва ли някой (прогресивен или консервативен) има правото да се сърди за неговата проява. Да не говорим, че става въпрос за парад, който се извършва само веднъж годишно.

author от видеоpublication date сряда, 27 май 2009, 23:20Докладвай тази статия на редакторите



http://www.youtube.com/watch?v=w6oz3yeW5yo

author от DriPpublication date четвъртък, 28 май 2009, 15:29Докладвай тази статия на редакторите

...на Тимур
кои са "...провъзгласилите се за представители на хомосексуалНИте(тук те поправям)"?

...на Samuel
"...не съм сигурен, че "прогресивните хора" задължително би следвало да се отъждествят с гейовете и да покажат солидарност с тези "потиснати хора"..."
защо трябва да се отъждествяваш с някого, за да разбираш и подкрепяш каузата му?!
и
"...следвало първо да преминем през..."
в живота подобна подредба не съществува. различните потиснати групи не се степенуват, те просто съществуват едновременно. не разбирам позиция която отрича подкрепата на конкретно събитие, при все че то се провежда веднъж годишно, само защото преди това по стълбицата трябвало да се мине през други потиснати групи. и въобще защо когато става дума за морална подкрепа някой почва да говори за другите "унижени и оскърбени" сякащ става дума за приоритетно раздаване на пари?

накрая:
събитието е направено такова (по-комерсиално), каквото би могло да привлече максимален брой участници, а също и да бъде обществено "преглътнато" по-леко. опаковката в случая не отслабва социално-политическите мотиви.

author от Тимурpublication date четвъртък, 28 май 2009, 19:36Докладвай тази статия на редакторите

Кои ли? Ами първо "Джемини" които май се занимават основно да харчат парите на холандското посолство за безсмислици. Другите, които са още по-абсурдни, са разни пишман-активистчета, чиято основна дейност се състои да обясняват в интернет как те са "прогресивни" пък другите са патриархални и мейнстрийм. Явно представата за полезна дейност на въпросните е да се опитват да налагат някакъв бутафорен новоговор, изкривен от криворазбрана политическа коректност, ненужни чуждици и откровена неграмотност. Е съжалявам, но не мога да припозная въпросните като изразители на някакви натежали обществени и социални проблеми. Готов съм да се обзаложа, че и голямата част от хомосексуалистите също не се припознават във въпросните и абсурдните им инициативи. Най-малкото защото ако някой отбелязва съществуването си с комерсиализъм и паради, то явно няма никакъв проблем със системата.

author от Илиянpublication date неделя, 31 май 2009, 12:25Докладвай тази статия на редакторите

Когато капитала види, че от нещо може да изкара още приходи, го комерсиализира, профанизира и опитомява! Това е много мощно оръжие на системата. Така беше опитомен и рокендролът... Спомняте ли си, че първата реакция тогава, когато възникна тази музикална форма на протест и борба, беше също да се забранява и действа с явен натиск и насилие?! Така е станало на времето и с християнството, което в началото е било пасивен протест срещу самозабравата на богатите, оялите се, поДтисничеството и империята!
Спекулирането с понятията също е част от това мощтно оръжие! НЕ МИСЛЯ ЧЕ Е НУЖНО ПАРАДИРАНЕТО СЪС СЕКСУАЛНА ОРИЕНТАЦИЯ - това е проява на коплексарщина! Интимните, сексуални отношения са си съкровено нещо на всеки човек и изтъкването, перченето с него е пак е насилие спрямо другите! Както да обичаш да пушиш и да го правиш дори с мисълта, че то въздейства и на други хора, които не го желаят!
Мисля, че изтъкването на отделни форми на борба като самостоятелни и дори превръщането им в самоцел е също профанизиране - "правата на жените... на малцинствата... на вегетарианците, на животните - това би трябвало да е едно цяло от борбата за хармонизиране на обществото и превръщането му наистина в ОБЩЕСТВО! Отделянето на такива групи е част от тъй успешната тактика на властващата класа (малцинство) за разделяне и владеене над подтиснатата класа, която е болшинството от човечеството!
Едва когато човеците се върнат към хармоничното си съществуване ще дойде времето когато понятия като малцинство и болшинство ще са останали в историята!
ДА СЕ БОРИМ ДА ДОЙДЕ ТОЗИ ДЕН - НЕ ВСЕКИ САМ, ЗА СЕБЕ СИ!

author от Весо - ФАБpublication date неделя, 31 май 2009, 20:11Докладвай тази статия на редакторите

Абе да си го кажем право - поръчково мероприятие с няколко цели:
1.Някой ще извлича дивиденти и проценти десет дни преди изборите.
2. Гейските и националистическите организации ще оправдават взаимно безмисленото си съществуване и финансирането си.
3. Полицията може пак да отиграе "масови безредици" на гърба на будалите, които ще се вържат на активното мероприятие.

Брой коменатри на страница
 Отиди на страница 1 2  
 

дописки

неделя 12.02, 20:16

browse text browse image browse video browse audio

416516_173570492746491_111859248917616_182213_474907751_o.jpg imageLetter from Greece 12.02 ,new protests. 12.02 12:43 0 коментари

422873_186698468102639_126892684083218_296064_334978199_n.jpg imageСнимки от протеста против АСТА, София 11.02.12. 11.02 21:31 0 коментари

zlatnite_mostove_i_sekvoya.jpg imageЗЛАТНИ МОСТОВЕ И СЕКВОЯ 10.02 11:38 0 коментари

audioРазговор за АКТА 09.02 19:21 0 коментари

textСело Бисер: създаването на едно природно бедствие 09.02 14:01 1 коментари

416640_215387158546297_116429008442113_480308_1127091612_o.jpg imageпокана от Възмутените и от движението Окупирай 09.02 09:25 0 коментари

423565_359142444104941_298443633508156_1413680_1621915784_n.jpg imageБолница в Гърция под контрола на работниците. 08.02 13:42 1 коментари

text„Народът“ и „гражданското общество“ като ресурси на демокрацията 07.02 00:40 0 коментари

videoПарекон: Въведение в Икономика на Участието 05.02 12:50 0 коментари

fla6mob_4.jpg imageПротест срещу войната в Иран 04.02 21:16 4 коментари

textACTA: другата гледна точка 03.02 15:18 0 коментари

headofpills.jpg imageЗапочна нова кампания срещу лечебните добавки 03.02 10:46 3 коментари

text„Свободна мисъл“ - януари 2012 31.01 15:25 0 коментари

textWikileaks: САЩ са против пиратството и за следенето на интернет в България 30.01 15:01 0 коментари

xopa.jpg imageПозиция на ХоРа срещу провеждането на Луков Марш 2012 30.01 14:52 17 коментари

videoвидео:Всеобща Демокрация-Въведение с Такис Фотопулос 30.01 10:04 0 коментари

Хилъри Клинтън imageИстинската причина за визитата на Хилъри Клинтън в България 30.01 08:47 0 коментари

acta.jpg imageACTA или как се обират човешки права 29.01 13:00 2 коментари

textДълбоки промени около Израел 29.01 12:51 1 коментари

text04. 02. Горите не могат да говорят. Да викнем вместо тях. Отново! 28.01 11:31 0 коментари

повече >>